BARTIN İL TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞI 2024 YILI ARALIK AYI RAPORU
20 Ocak 2025İlimizde 2024 Aralık ayında tüketiciler tarafından şikâyeti en fazla yapılan ürün ve hizmet grubu 20 adet ile ayakkabı şikâyetleri başta olmak üzere sırasıyla, 18 adet internet aboneliği, 16 adet diğer perakende ticaret ürünleri, 12 adet cep telefonu ürünleri, 9 adet diğer finansal hizmetler, 9 adet gsm aboneliği, 8 adet kıyafet, 7 adet kredi kartı üyelik ücreti, 7 adet diğer hizmetler, 5 adet diğer ev elektroniği ürünleri, 4 adet diğer tekstil ve giyim ürünleri şeklinde başvurular yapılmıştır.
Tüketiciler ile satıcı veya sağlayıcılar arasında yaşanan uyuşmazlıkların çözümünde yargı dışı alternatif çözüm mercileri olarak oluşturulan Tüketici Hakem Heyetleri 1995 yılından beri faaliyetlerine devam ediyor. Tüketici Hakem Heyetleri uyuşmazlıkların adil, hızlı, basit ve olabilecek en az masrafla çözümüne imkân sağlarken, aynı zamanda yargı mercilerinin üzerindeki iş yükünü de önemli ölçüde azaltıyor.
Aralık ayında toplam 1.417.432 TL tutarında uyuşmazlık için evrak ile ve e-Devlet Kapısı'ndan olmak üzere toplam 161 başvuru yapılmış olup, yapılan başvurulardan %51 ’i (82 adet) e-Devlet Kapısı üzerinden gerçekleştirilmiştir.
Ay içinde yapılan toplam 161 başvuruda en çok 20 adet başvuruyla ayakkabı ve 18 başvuruyla internet ürünleri şikayet edildi.
İlimizde 2024 Kasım ayında tüketiciler tarafından şikâyeti en fazla yapılan ürün ve hizmet grubu
* 20 adet ile ayakkabı şikâyetleri başta olmak üzere sırasıyla ,
* 18 adet internet aboneliği,
* 16 adet diğer perakende ticaret ürünleri,
* 12 adet cep telefonu ürünleri,
* 9 adet diğer finansal hizmetler,
* 9 adet gsm aboneliği,
* 8 adet kıyafet ürünleri,
* 7 adet kredi kartı üyelik ücreti,
* 7 adet diğer hizmetler,
* 5 adet diğer ev elektroniği ürünleri
şeklinde başvurular yapılmıştır. Bununla birlikte diğer kategorilerden de toplamda 50 başvuru yapılmıştır.
Sektör bazında değerlendirildiğinde ise en çok başvuru
- 88 adet ile perakende ticaret sektöründe kayıtlara geçti. Bunu sırasıyla
- 33 adet ile abonelik hizmetleri sektörü
- 17 adet ile finansal hizmetler sektörü
- 10 adet ile diğer hizmetler sektörü
- 4 adet ile ulaşım/sağlık/eğitim hizmetleri sektörü
- 3 adet ile turizm sektörüne ilişkin faaliyetlere yönelik başvurular takip etti.
Bunun yanı sıra diğer sektörlerden de 6 adet başvuru yapıldı.
04.12.2024 Çarşamba yapılan toplantıda toplam 70 adet dosya görüşülmüştür.
18.12.2024 Çarşamba yapılan toplantıda toplam 78 adet dosya görüşülmüştür.